اینتل تولید تراشه های سری A اپل را از سال 2018 بر عهده می گیرد

خبرها حاکی از این است که اپل از سال 2018 به جای TSMC و ساسونگ با اینتل برای تولید پردازنده های مورد نیاز در 

آیفون هایش هم کاری خواهد کرد اینتل اخیرا اعلام کرد که می تواند تراشه های مبتنی بر معماری ARM  را تولید کرده 

ال جی احتمالا اولین کمپانی خواهد بود که تولید تراشه های اختصاصی مبتنی بر ARM  خو را به اینتل بسپارد.


اینتل تولید تراشه های سری A اپل را از سال 2018 بر عهده می گیرد

Nikkei Asian Review با انتشار گزارشی اعلام کرد که اپل در سال 2018 تولید تراشه های خود را به کمپانی اینتل سپرده و بزرگ ترین کمپانی تولید تراشه را جایگزین کمپانی تایوانی TSMC و سامسونگ کند در واقع این موضوع را باید ورود رقیبی قدرتمند به حوزه ی تولیده تراشه خواند که نمی توان آن را نادیده گرفت.

اینتل از این پس قادر خواهد بود تا تراشه های مبتندی بر ARM تولید کند بسیاری از تحلیل گران پس از انتشار این خبر پیش بینی کرده اند که با توجه به نیاز به آماده کردن مقدمات، آیفون‌های اپل در سال ۲۰۱۹ به تراشه‌های تولید شده توسط اینتل مجهز خواهند شد اما Nikkei امکان استفاده از تراشه های اینتل را به 2019 موکول نکرده و بلکه آن را در آیفون های 2018 متحمل خوانده است.

برخی از منابع نزدیک به این موضوع اشاره کرده اند که اپل و اینتل صحبت ها در خصوص این هم کاری آغاز کرده اند.

براساس شنیده های فعلی اینتل در نظر دارد که چند مشتری خوب و پر سفارش را از چنگ کمپانی TSMC در بیارد و مال خود کند در حال حاضر دو کمپانی تی اس ام سی و سامسونگ وظیفه ی تولید تراشه های اپل را بر عهده دارند.

همکاری با اینتل برای اپل دارای مزایایی زیادی است، بطوریکه این موضوع می‌تواند فشارهای موجود روی اپل برای همکاری با کمپانی‌های داخلی را به جای بهره‌گیری از قابلیت‌های کمپانی غیرآمریکایی کاهش دهد.

در حال حاضر به نظر می رسد که اپل در سال های آینده پس از تولید تراشه های A10 و A11 وابستگی خود به کمپانی تی اس ام سی را کمتر خواهد کرد.

همچنین با توجه به اختلاف اپل و سامسونگ که اینتل می تواند بهانه خوبی برای قطع این هم کاری باشد سال گذشته نیز بسیاری از پنجامرک ها نشان از برتری نسبی تراشه های تولید تی اس ام سی در مقابله

با تولیدات سامسونگ داشت.

 

در سری مک اپل اینتل را باید اصلی ترین تولید کننده و تامین کننده پردازنده های مورد استفاده در این مدل را خواند البته اخباری نیز به گوش می رسد که حاکی از تلاش های اپل برای توسعه ی تراشه های اختصاصی برای مک هایش دارد. باید دید که آیا اینتل می تواند تا در آینده تولید تراشه های اپل را از چنگ کره‌ای ها و تایوانی ها خارج کند.

۰ لایک :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Power By Blog Bayan